“Spanjaarden zijn te beleefd om nee te zeggen”

“Zet gemaakte afspraken op een rij” aldus Marian Dirkzwager. “Veel Spanjaarden zijn te beleefd om ‘nee’ te zeggen, dat zit niet in hun cultuur. Het gevolg is dat je als Nederlander kunt denken dat je een klant hebt binnengehaald, terwijl dat niet het geval is.”

Haar bedrijf Urban-id ontwerpt woningen en doet verbouwingen voor particulieren, maar ook voor restaurants en winkels. Daarnaast ontwerpt ze voor tijdelijke voorzieningen zoals stands voor bijvoorbeeld het Mobile World Congress. Barcelona als vestigingsstad bevalt haar prima. “Het feit dat je in een andere omgeving werkt, zorgt er voor dat je zelf ook creatiever wordt in het bedenken van oplossingen en komt je flexibiliteit ten goede. Een stad als Barcelona stimuleert dat nog eens extra.”

In dit 23e deel van de reeks “Kansen in de Crisis, Business in Barcelona”, vertelt van Dirkzwager kort over haar bedrijf en waar volgens haar de kansen in de crisis liggen. Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik <a href="https://www.youtube.com/watch?v=HjBeZWllSOY&feature=youtu.be&hd=1" onclick="_gaq see here now.push([‘_trackEvent’, ‘outbound-article’, ‘https://www.youtube.com/watch?v=HjBeZWllSOY&feature=youtu.be&hd=1’, ‘hier’]);” >hier voor een HD versie van de video.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *