Ontdek DisGover

http://www.marijedrenth.nl/portfolio/disgover/

Organisatie DisGover, die trainees binnen overheidsland levert, lanceerde begin deze maand haar vernieuwde website, ontworpen en gerealiseerd door reclamebureau Selli.

Bij een nieuwe site horen ook video’s, vond Selli en gaf mij daarom de opdracht deze te realiseren.

Waarom werken met een trainee van DisGover? Waarom trainee zijn bij DisGover? En hoe selecteert DisGover trainees? Drie vragen die in drie video’s op de website beantwoord worden.

Mark Smit vertelt waarom de Gemeente Zaanstad met een trainee van DisGover werkt:

Yasmine vertelt waarom zij trainee bij DisGover is en wat ze daarvan heeft geleerd.

Hoe word je trainee bij DisGover, welk traject doorloop je en hoe gaat het selectieproces voor een opdrachtgever? Recruiter Romee en trainee Marit vertellen hierover.

“Als je een bedrijf wilt opzetten is Spanje de juiste plek”

“Wil je een baan, dan moet je in Nederland zijn, maar als je een bedrijf wilt opzetten is Spanje de juiste plek,” aldus Dirk Kremer, naast Honorair consul in Barcelona ook oprichter van interim management bedrijf Q Management de Transición.

Kremer, die naast al zijn activiteiten ook 4 jaar voorzitter van de Kring Nederlands Bedrijfsleven is geweest, heeft het nodige om zich heen zien veranderen. “We zijn in werkelijkheid tien tot vijftien jaar teruggegaan in de tijd. Dat betekent dat de mogelijkheden hier weer openliggen, helemaal nu de zaken beetje bij beetje stabiliseren. Er zijn de afgelopen tijd zoveel ondernemingen verdwenen, dat er weer ruimte is voor nieuwe bedrijven, in alle sectoren.”

In 26e en laatste deel van de reeks ‘Kansen in de Crisis, Business in Barcelona‘, vertelt Kremer kort over de kansen voor Nederlandse ondernemers in Barcelona. Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik hier voor een HD versie van de video.

Kansen ten over in de vrijetijdssector in Barcelona

“Ondanks de crisis willen mensen leuke dingen blijven doen, zoals uiteten gaan of een dagje naar een pretpark met het gezin, maar ze zoeken naar producten die passen bij hun budget.” aldus Marc Zinck, CEO van de website Subasta de Ocio. “Wij zorgen ervoor dat mensen zélf de prijs kunnen bepalen die ze willen uitgeven aan een vrijetijdsproduct.”

Het idee is simpel: aanbieders van toeristische- en vrijetijdsproducten kunnen op de website een veiling plaatsen en de gebruikers van de site kunnen vervolgens bieden. De website is pas sinds mei 2013 online en al in de eerste maanden won Subasta de Ocio een prijs voor de beste website in de sector. “Het zijn spannende tijden, maar juist de crisis heeft ervoor gezorgd dat wij snel hebben kunnen groeien.”

In dit 25e deel van de reeks ‘Kansen in de Crisis, Business in Barcelona’, vertelt Zinck kort over de kansen voor startups in Barcelona. “Barcelona is een échte IT-stad, zoals een evenement als het Mobile World Congress ook aantoont. Ik denk dat in die sector dan ook de meeste kansen te vinden zijn.”

Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik hier voor een HD versie van de video.

“Bedrijven zoeken financiële of operationele partners.”

“In Spanje is sprake van een crisis, absoluut. Maar je moet als Nederlander niet denken dat alle Spanjaarden werkloos zijn en dus voor een appel en een ei voor je aan de slag willen gaan,” aldus Walter Joosten, die al 25 jaar actief is in het Spaanse bedrijfsleven. Joosten geeft momenteel als boardmember advies aan een dertiental bedrijven in Spanje.

Kansen ziet hij in internet business. “Vanwege het goede leefklimaat is het makkelijk om internationaal talent aan te trekken in Barcelona. Verder zijn er goede kansen voor investeerders. Bedrijven waar het slecht gaat zijn op zoek naar een financiële of operationele partner.” Daarnaast wijst hij op het feit dat Barcelona voor Europa een hub is naar zowel Zuid-Amerika als Afrika. “En het is tegenwoordig heel makkelijk om je bedrijf hier te installeren.”

In dit 24e deel van de reeks “Kansen in de Crisis, Business in Barcelona”, vertelt Joosten waar volgens hem de kansen in de crisis liggen. Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik hier voor een HD versie van de video.

“Spanjaarden zijn te beleefd om nee te zeggen”

“Zet gemaakte afspraken op een rij” aldus Marian Dirkzwager. “Veel Spanjaarden zijn te beleefd om ‘nee’ te zeggen, dat zit niet in hun cultuur. Het gevolg is dat je als Nederlander kunt denken dat je een klant hebt binnengehaald, terwijl dat niet het geval is.”

Haar bedrijf Urban-id ontwerpt woningen en doet verbouwingen voor particulieren, maar ook voor restaurants en winkels. Daarnaast ontwerpt ze voor tijdelijke voorzieningen zoals stands voor bijvoorbeeld het Mobile World Congress. Barcelona als vestigingsstad bevalt haar prima. “Het feit dat je in een andere omgeving werkt, zorgt er voor dat je zelf ook creatiever wordt in het bedenken van oplossingen en komt je flexibiliteit ten goede. Een stad als Barcelona stimuleert dat nog eens extra.”

In dit 23e deel van de reeks “Kansen in de Crisis, Business in Barcelona”, vertelt van Dirkzwager kort over haar bedrijf en waar volgens haar de kansen in de crisis liggen. Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik <a href="https://www.youtube.com/watch?v=HjBeZWllSOY&feature=youtu.be&hd=1" onclick="_gaq see here now.push([‘_trackEvent’, ‘outbound-article’, ‘https://www.youtube.com/watch?v=HjBeZWllSOY&feature=youtu.be&hd=1’, ‘hier’]);” >hier voor een HD versie van de video.

“In crisistijd is het extra belangrijk om kwaliteit te leveren”

“In crisistijd is het extra belangrijk om kwaliteit te leveren,” aldus Marc Smeets van TMF Spain. “In de praktijk houdt dat in dat je als bedrijf goede feedback moet geven aan klanten, kritisch moet meedenken en moet kunnen anticiperen op problemen.”

Zijn bedrijf, dat zich toelegt op financiële dienstverlening voor buitenlandse bedrijven in Spanje, heeft niet veel last van de crisis gehad: “Wij hebben altijd op de kosten gelet en we hebben onze bedrijfsvoering dus niet specifiek hoeven wijzigen. Wel hebben we ons aangepast aan de huidige marktsituatie door nog kritischer te zijn, zowel intern als extern.”

In dit 22e deel van de reeks “Kansen in de Crisis, Business in Barcelona”, vertelt van Smeets kort over zijn bedrijf en waar volgens hem de kansen in de crisis liggen. Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik hier voor een HD versie van de video.

“Zoek een langetermijnrelatie met je klanten in Spanje”

“Kom met een gedegen plan en veel geduld naar Spanje. Het duurt hier minstens twee keer zo lang voor je met je ideeën aan de slag kunt en bovendien duurt het een tijd voordat je klanten krijgt”, aldus Bas Arends, die met zijn bedrijf <a href="http://www.eventindustries.com/" onclick="_gaq.push(['_trackEvent', 'outbound-article', 'http://www visit here.eventindustries.com/’, ‘Event Industries’]);” >Event Industries catering, barbeheer en financiële systemen levert voor festivals en evenementen.

De crisis had ingrijpende gevolgen voor de sector waarin Arends zich begeeft, maar door innovatie is zijn bedrijf nog altijd succesvol. “Door ieder jaar verbeteringen door te voeren groeit ons klantenbestand nog ieder jaar. Onze klanten zoeken steeds meer efficiency en ook de transparantie die wij leveren is op dit moment extra belangrijk. “

In dit 21e deel van de reeks “Kansen in de Crisis, Business in Barcelona”, vertelt van Arends kort over zijn bedrijf en waar volgens hem de kansen in de crisis liggen. Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik hier voor een HD versie van de video.

Huis te koop

“Heel af en toe komt er een woning te koop waar werkelijk niets op aan te merken is. Van deze woning bestaat onmogelijk een tweede qua afwerking en styling. Deze zijn namelijk van een ongekend hoog niveau.” Het zijn de letterlijke woorden op woningwebsite Funda over een heel mooi huis in Haarlem, aan de rand van het pittoreske dorpje Santpoort.

Bekijk de video die ik maakte van het interieur van deze woning en oordeel zelf…

“De kansen in de crisis liggen voornamelijk in het specialiseren”

“De kansen in de crisis liggen voornamelijk in het specialiseren,” aldus Jan van Schaik die in 2006 samen met zijn zakenpartner het recruitmentbureau Talent Search People oprichtte in Barcelona. Het feit dat zijn bedrijf zich duidelijk heeft gespecialiseerd en dat ook duidelijk uitdraagt, heeft volgens van Schaik zeker bijgedragen aan het succes. Sinds de oprichting is Talent Search People uitgegroeid tot een bedrijf met 60 man personeel.

Nog een belangrijke succesfactor is volgens van Schaik de combinatie van Nederlands met Spaans ondernemerschap. “Het is een enorm voordeel dat ik Nederlander ben en mijn zakenpartner een Spanjaard. Soms kan hij beter met een bedrijf om te tafel en de andere keer ik, bijvoorbeeld bij buitenlandse bedrijven.”

In dit 20e deel van de reeks “Kansen in de Crisis, Business in Barcelona”, vertelt van van Schaik kort over zijn bedrijf en waar volgens hem de kansen in de crisis liggen. Nieuwsgierig naar een dieper interview? Dat is <a href="http://www.holanda look at this now.es/nl/kansen-in-de-crisis/business-in-barcelona/jan-van-schaik” onclick=”_gaq.push([‘_trackEvent’, ‘outbound-article’, ‘http://www.holanda.es/nl/kansen-in-de-crisis/business-in-barcelona/jan-van-schaik’, ‘hier’]);” >hier te lezen!

Oude afleveringen terugkijken van Kansen in de Crisis, Business in Barcelona? Kijk dan hier !

Klik hier voor een HD versie van de video.